Advertisement

Main Ad

Cukkini pite tej-, tojás-, gluténmentesen (hamis almás pite)

Cukkiniból is készülhet édes pite, ami remekül álcázza magát almás társának (de szerintem még finomabb is).


Mint azt a cukkinibrownie receptnél is olvashattátok, imádom cukkinit és ilyenkor rengeteget eszem belőle. Muszáj is fogyasztani, mert a kertben hatalmas darabok nőnek és bőven van is belőle. A megszokott tócsni, töltött, rántott verziókon túl, szeretek változatosabb felhasználási módokat találni, ilyen ez a pite is.

Amikor először olvastam a cukkinipitéről (pontosabban cobblerről), kissé szkeptikus voltam, hogy hogyan működik önmagában ez a zöldség egy sütiben. Persze már egy csomószor készítettem a fentebb említett browniet, de abban ott a kakaó és a csoki, amik dominálnak. Aztán ahogy keresgéltem a témában, több helyen is láttam, hogy almáspite alternatívaként emlegetik. A tavalyi mini pitéim óta, nem is ettem semmilyen formában almát (és valószínűleg már nem is fogok), így kifejezetten megörültem, hogy ez egy alternatíva lehet. Mostanra már többször is elkészítettem és szerintem még jobb is mint az almás verzió. Kellemesen édes, pont jól fahéjas és semmi bonyolult nincs az elkészítésében. 

Egy kis részlet egy mindenevő kóstolómtól:

Hol van ebben cukkini? Az almához keverted?

Szóval nyugodtan kóstoltassátok meg a zöldségundoros emberekkel is, csak előre ne áruljátok el mi van benne.


Recept

Hozzávalók 20 cm-s piteformához:

Tészta:

  • 210 g Lidl Belbake gluténmentes liszt (most ezt használtam, de szerintem Aldis Enjoy Free univerzális liszttel jobb ez a tészta)
  • 140 g margarin
  • 70 g cukor
  • 1 ek mandulatej (elhagyható)


Töltelék:

  • 400 g cukkini (reszelve)
  • 50 g cukor
  • 1 csomag vaníliáscukor
  • 50 ml víz
  • 1 tk fahéj
  • csipet só


Elkészítés:

  • Érdemes a töltelékkel kezdeni, ehhez pucoljuk meg a cukkinit és szedjük ki a magjait, majd reszeljük le. Nem kell kinyomkodni.
  • Tegyük egy edénybe a töltelék összes hozzávalóját és fedő alatt pároljuk 10-15 percig.
  • Amíg készül a töltelék, addig állítsuk össze a tésztát. A lisztet, margarint és a cukrot morzsoljuk össze, majd gyúrjuk egyneművé, amennyire tudjuk gyorsan. Ha úgy látjuk, hogy még kell valamennyi nedvesség, akkor tegyünk hozzá egy evőkanálnyi mandulatejet. Rakjuk hűtőbe a tésztát.
  • Jön egy kis pihenős rész. Egyrészt a tölteléket nagyjából szobahőmérsékletűre kell visszahűteni, másrészt a tészta még pihen a hűtőben, ez kb 30 perc.
  • A tésztát két sütőpapír között vagy lisztezett felületen kinyújtjuk, kicsit nagyobbra mint a forma, majd a sütőpapírral együtt vagy a sodrófa segítségével emeljük bele a formába és igazgassuk el.
  • A tölteléket öntsük a formába, egyenletesen simítsuk el.
  • A maradék tésztával díszítsük, fedjük be vagy csak csipkedjük a pite tetejére.
  • 190 fokon addig sütjük, amíg elkezd pirulni a széle, nálam ez most 1 óra volt.


Tippek:

  • Ha édesebben szeretjük, akkor nyugodtan tegyünk a töltelékbe még több cukrot.
  • Az általam leírt tészta bármilyen bevált linzer recepttel helyettesíthető.
  • Én szeretek a töltelékre egy kis barnacukrot és fahéjat szórni, mielőtt a felső réteg tésztát ráteszem, de ez egyáltalán nem szükséges lépés.
  • A töltelékbe még szeretek egy kis kardamomot keverni, de mivel ez nem olyan gyakori fűszer, így inkább kihagytam a leírásból.
  • Ha még extráznátok a fűszerezést, akkor próbáljátok ki mézes sütemény vagy mézeskalács fűszerkeverékkel, ezekkel is nagyon finom.
  • Nem muszáj az összes cukkinit lereszelni a töltelékhez, egy részét apró darabokra vágva is beletehetitek, így egy plusz textúrát is kap a kész süti. 

Ha elkészíted a leírásom alapján és megosztod, akkor ne felejts el megjelölni és/vagy elküldeni nekem!
Instagram: Dodo_bakes
Facebook: Dodo bakes


Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések