Advertisement

Main Ad

Sünitorta díszítés

Süni alakú torta díszítése mentesen top forward tortaként elkészítve.

Az előző bejegyzésben írtam, hogy a hétvégén ünnepeltem huszadik születésnapomat egy süni alakú tortával, mint majdnem minden korábbi évben. Igazából mi sem tudjuk, hogy honnan jött a süni, de anya kiskoromban ilyen tortát csinált nekem és azóta is nagyon ragaszkodom ehhez a fajta tortához. Annál viszont jobban szeretek kreatívkodni, mint hogy mindig ugyanúgy is nézzen ki, úgyhogy mindig változtatok valamit a kinézetén.

Mindenképp olyat akartam idén csinálni, ami áll, viszont nem vagyunk annyira édesszájúak, hogy annyi torta elfogyjon amekkora adag egy magas verzióhoz kellene (a blog tartalma láttán ezt nem is gondoltátok volna szerintem), szóval máshogy kellett ezt megoldanom. Itt jött képbe a külföldön egyre népszerűbb top forward díszítés, azaz élére állított torta (legalábbis én így hívom magyarul). Ezzel könnyen el lehet érni, hogy egy 3 lapból álló torta is elég legyen és még a sünihez passzoló kerek formához sem kell faragni.

Szóval alapnak az előző bejegyzésben található körtés-mogyorós-vaníliás tortát használtam, ehhez készítettem még 3 féle díszítőkrémet:

Fehércsokis margarinkrém (süni pocakjához):

  • 100 g Frankonia vegán fehércsokit megolvasztottam, ráöntöttem 100 g felkockázott Liga margarinra, majd géppel kihabosítottam. (Igazából a fele mennyiség is elég a fent látható tortához)

Étcsokis margarinkrém (stabil körbeburkoláshoz):

  • A fent leírtak alapján készítettem ezt is 100 g étcsokiból és 100 g margarinból. (Ha a tüskékhez is ezt használnád, akkor érdemes megduplázni az adagot)

Csokis-nutellás ganache (tüskékhez):

  • 70 g étcsokit egybeolvasztottam 100 ml Meggle Decor vegán habalappal és 4 tk Bionella nevű mentes nutellával, majd hűtőbe tettem, amíg teljesen le nem hűlt. Ekkor még kb egy ek habalapot öntöttem hozzá és géppel kihabosítottam. (A "nutella" elhagyható, csak egy kis plusz ízt ad igazából)

Egyéb alapanyagok:

  • Marcipán vagy fondant a fülekhez
  • Csokicseppek vagy fekete cukorgyöngyök a szemekhez és az orrhoz

Eszközök:

  • Kenőkés vagy spatula
  • Habzsák
  • Fű díszítőcső (sok kis apró lyuk van rajta)
  • Fogpiszkáló

A díszítés:

  • A fehércsokis krémmel kenjük le a torta tetejét, amennyire tudjuk simítsuk el (legalább a közepét ami látszódni is fog)
  • Az étcsokis margarinkrémmel vonjuk be a torta oldalát, úgy hogy először felkenünk egy réteget, fél-egy órára hűtőbe tesszük a tortát, majd még egy réteget kenjünk rá, így lesz biztosan stabil. Ez a rész a tüskéktől nem fog látszani, úgyhogy az sem baj, ha nem teljesen sima. Legalább egy órát így is pihentessük a tortát a hűtőben. (Az étcsoki ganache-t érdemes ilyenkor bekeverni és közvetlenül használat előtt habosítani)
  • Egy hosszabb pengéjű kés vagy vonalzó segítségével jelöljük be azt a részt a tortán, amit majd le fogunk vágni és egy fogpiszkálóval rajzoljuk meg a süni körvonalát.


  • Meleg vízbe mártott, (majd letörölt) késsel vágjuk le a felesleges darabot.


  • A vágott oldalát vékonyan kenjük le az étcsokis margarinkrémmel.
  • Ha úgy ítéljük meg, hogy eleget pihent már a torta a hűtőben és kellően stabil, akkor egy vékony pengéjű kés vagy spatula segítségével nyúljunk alá és egy határozott mozdulattal állítsuk rá egy tortakartonra vagy tányérra. Én a hátát is lekentem a csokis krémmel, de ez kihagyható.
  • A kihabosított ganachet tegyük egy fű kinyomócsővel ellátott habzsákba és csináljuk meg a tüskéket, lentről felfelé haladva. Érdemes gyorsan dolgozni, mert a kéz melegétől elfolyósodhat a krém. Szerintem úgy a legegyszerűbb csinálni, hogy nekinyomom a díszítőcsövet a tortának, nyomok egy kis krémet, majd gyors mozdulattal elhúzom onnan.
  • Ha ez kész akkor csináljuk meg az orrát. Ehhez egy kis fehércsokis krémet kenek oda ahova az orrot szeretném és egybesimogatom az alappal. A hegyére egy fekete cukorgyöngyöt tettem, de használhattok helyette csokicseppet is.
  • Ezek után két csokicseppet tegyünk a szeme helyére. Egy picike fehércsokis vajkrémmel adtam nekik egy kis csillogást is.
  • Az orr alatti részbe fogpiszkálóval rajzoljuk bele a száját (bár ez a képen annyira nem látszik).
  • Keverjünk össze egy kevés maradék fehércsokis és étcsokis margarinkrémet, hogy egy világosabb barna krémet kapjunk. Ezt tegyük habzsákba és nyomjuk a tortára a süni kezeit és lábait.
  • Marcipánból vagy fondantból csináljunk két egyforma kört, majd az egyik oldalukat csípjük össze. Ebből lesz a füle. Ezt nyomjuk rá a tüskékre, ha esetleg nem maradna ott akkor egy kis krémmel odaragaszthatjuk.

Elkészült a süni alakú élére állított tortánk, már csak meg kell enni.

Hogy tetszik ez a fajta torta nektek? Szeretnétek máskor is ilyen díszítős tartalmat?

Ha elkészíted a leírásom alapján és megosztod, akkor ne felejts el megjelölni és/vagy elküldeni nekem!
Instagram: Dodo_bakes
Facebook: Dodo bakes

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések