Advertisement

Main Ad

Linzer rénszarvasok mandulavajjal tej-, tojás- gluténmentesen

Nagyon cuki, nagyon omlós és nagyon finom sütemény, amit nem is nehéz elkészíteni mentesen.

A linzer finom, de számomra túl unalmas, ezért úgy döntöttem feldobom egy kicsit. Ezeket a kis rénszarvasokat Pinteresten találtam és egyből tudtam, hogy nekem is kell ilyet csinálnom. Agyaltam egy darabig, hogy milyen legyen benne a barna krém, mert ugye olyan színű lekvárunk nincs, tehát valami mást kellett találnom. Egyszer csak eszembe jutott a mandulavaj, ha nektek ez túl extra vagy nem szimpi vagy nem szeretitek, akkor is olvassátok tovább, mert a recept után több ilyen krém ötletet is leírok.

Recept

Linzer

Hozzávalók:

  • 250 g Aldis Happy Harvest - Enjoy Free univerzális lisztkeverék
  • 50 g rizsliszt
  • 200 g margarin (én vaníliás Vénuszt használtam)
  • 100 g porcukor
  • 1 csomag vaníliáscukor
  • 1 tk Dr Oetker Creme Vega


Elkészítés:

  1. Lisztet a margarinnal összemorzsoljuk és gyorsan minden mást hozzágyúrunk. Ha lágy a tészta, akkor legalább fél órára (de lehet egy éjszaka is) tegyük hűtőbe.
  2. Rizslisztes gyúrófelületen nyújtsuk ki a tésztát és szaggassunk belőle köröket, tegyük a sütőpapíros tepsire és minden másodikra csináljunk egy lyukat. Ezekhez használhatunk két pogácsaszaggatót vagy akár két különöző méretű poharat is.
  3. 190 fokon kb 7-8 perc alatt süssük készre a linzereket.


Mandulavaj

Hozzávalók:

  • 200 g mandula
  • 2 mokkáskanál só (ízlés szerint változhat)


Elkészítés:

  • A mandulát egy tepsibe rakjuk és 170 fokon 10-15 perc alatt megpirítjuk. Akkor jó amikor már érezni az illatát, de figyeljünk, hogy ne égjen meg.
  • Aprítóba tesszük a mandulát, hozzáöntjük a sót és elkezdjük darálni. Percenként, félpercenként érdemes megállni a gépünk erősségétől függően, hogy ne tegyük tönkre. Eleinte egy finom mandulalisztet kapunk, de ha tovább daráljuk ez elkezd összeállni, majd krémesedni. Én addig daráltam amíg egy sűrű kenhető krém lett, de akár tovább is lehet menni és akkor egy folyékonyabb állagot kapunk.


Összeállítás

  1. A linzereket megkenjük a manulavajjal és rátesszük a tetejüket. Porcukorral megszórjuk őket (ehagyható).
  2. Csokit olvasztunk az agancsokhoz. 2 kocka csoki elég, ezt a legegyszerűbb úgy ha egy habzsákba/uzsonnászacskóba tesszük és ezt meleg (nem forró!) vízbe állítjuk. Így egy csep csoki sem vész kárba. Ha megolvadt a csoki, apró lyukat vágunk a tasak végére és megrajzoljuk az agancsokat és a szemeket.
  3. Végül valami piros dologból elkészítjük az orrot, ez nálam piros szórócukorka volt, de lehet színezett csoki vagy darabolt gumicukor is.

Tippek

  • Krémnek használhatunk csokiganachet is (csoki és tejszín összemelegítve, kihűtve), ezt akár még ízesíthetjük is pl instant kávéval. Lehet mogyoróvajjal is csinálni (házilag még nem próbáltam, de szerintem hasonlóan működik, mint a mandula), Nutellával vagy nutellautánzattal is csinálhatjuk vagy csokis csicserikrémmel (főtt csicseriborsó aprítóban csokival, cukorral és kakaóporral összekeverve). Nektek van még ötletetek?
  • Ha nincs erős aprírónk, akkor úgy is megcsinálhatjuk a krémet, hogy turmixgépben megcsináljuk a "mandulalisztet" ezt átöntjük egy kisebb edénybe és botmixerrel turmixoljuk a krémes állag eléréséig.
  • A linzerhez egyéb tippeket itt találtok.
Ha más keksz receptek is érdekelnek akkor kattints ide.



Ha elkészíted a leírásom alapján és megosztod, akkor ne felejts el megjelölni!
Instagram: Dodo_bakes
Facebook: Dodo bakes

Egyetek jól, legyetek jól!

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések