Advertisement

Main Ad

Macaron tojásmentesen

A macaron az utóbbi időszak egyik legnépszerűbb süteménye. Fő összetevői a tojásfehérje, a cukor, a mandulaliszt és a töltelék. Létezik többféle verzója szirupos, diós, kókuszos... én pedig megmutatom hogy tojás nélkül is elkészíthető.


Mostanában mintha mindenki macaront sütne, azt rakna a tortákra és persze azt enne. Húgom évek óta macaronrajongó, de a készítési munkálatok mindig rám maradtak. Most valahogy megint előjött a macaron süthetnékem, úgyhogy majdnem minden nap valamilyen új receptet vagy technikát próbáltam. Azt tudom, hogy amúgy nagyon jó illatú macaront tudok csinálni és elvileg finomat is (azt tekintve, milyen gyorsan fogy), de megkóstolni sosem tudtam, így muszáj volt alkotnom egy mentes verziót.

Az eredeti recept Bebepiskóta instagramjáról van, úgyhogy ha tojásosan szeretnétek készíteni, akkor mindenképp nézzétek meg az oldalát!

A tojáshab helyettesítésére van egy nagyon jó alapanyag, az aquafaba. Nyugi ha esetleg nem ismered ezt a szót, elmagyarázom. Lényegében valamilyen hüvelyes növény (bab vagy csicseriborsó) konzervleve vagy főzőleve. Igen, az a cucc amit a legtöbben simán a lefolyóba öntenek, a világ egyik legjobb tojásfehérje helyettesítője.

Még sokszor fogtok tőlem a csicseriborsóról hallani, mert egy rendkívül sokféleképpen használható dolog és én nagyon szeretem is. A konzerves verzióját szoktam venni, kényelmes és gyors megoldás.

Aquafaba

Én azt az állapotát hívom aquafabának, ami már készen áll a habosításra. Ehhez nem kell mást tenni, csak öntsd a konzerv levét egy lábosba és forrald fel. Alacsony lángon hagyd forrni 10 percig, majd hagyd kihűlni. Készen is van a vegán tojásfehérje. Hűtőben több napig is tárolható (lehet tovább is, de nálam mindig hamarabb elfogy, mint hogy letesztelhessem) Ne aggódj, ha így még csicseriborsó íze van, a kész sütiben nem érezhető egyáltalán.

És egyébként milyenek ezek a macaronok? Nos, én annyit tudok mondani, hogy finomak és csak annyiban tér el a normáltól a kinézete, hogy nincs külön talpacskája. Macaronszakértő szerint: ízre ugyanolyan, mintha sima lenne. Úgyhogy nyugodtan próbáljátok ki.

Recept

Hozzávalók

  • 70 g Aquafaba (azaz a már forralt, lehűtött verzió)
  • 45 g kristálycukor
  • 70 g mandulaliszt
  • 110 g porcukor
  • ételfesték

Elkészítés

  1. Elkezdjük habosítani az aquafabát és lassanként hozzáadjuk a cukrot. Tovább tart, amíg rendes hab lesz belőle, mint a tojásnál, de csak türelem kérdése.
  2. A legjobb ha álló mixerünk van, mert amíg a gép dolgozik, közben kimérhetjük és összeszitálhatjuk a mandulalisztet és a porcukrot. Ha pasztell színű macaronokat szeretnénk, akkor itt érdemes hozzáadni por állagú ételfestéket (én Fractal festékeket használok, a képen szereplő darabok Adriatic Blue nevű színnel készültek)
  3. A gépnek bőven hagyunk időt (lehet akár 10 perc is), hogy rendes habot verjen az aquafabából. Az is egy jó tulajdonsága, hogy konkrétan lehetetlen túlverni, így emiatt ne aggódjunk. Kissé lágyabb lesz mint a tojásfehérjés, de ha fejre fordítjuk az edényt, akkor ennek sem szabad kifolynia.
  4. Ha kész a hab akkor lassanként a lisztes-cukros keverékhez adagoljuk és szépen beleforgatjuk. Ha erősebb színű héjakat szeretnénk, akkor itt érdemes gél állagú festéket tenni hozzá.
  5. Akkor jó a massza, ha már egynemű és lefolyik a spatuláról.
  6. Simacsöves habzsákba tesszük és kis halmokat nyomunk a sütőpapírral bélelt tepsibe. Legyen köztük hely, mert a következő lépések folyamán kissé elterülnek.
  7. A tepsit (vagy a halkabb verzióért csak a sütőpapírt) csapkodjuk a pulthoz/padlóhoz, hogy a nagyobb buborékok távozni tudjanak, a kisebbek pedig a felszínre jöjjenek. Fogjunk egy fogpiszkálót és szúrkáljuk ki a buborékokat, amiket látunk. Ezek után megint csapkodhatjuk, hogy a buborékok helye is eltűnjön.
  8. Legalább 30 percig pihentetjük, de ez nyugodtan lehet több is.
  9. A gázsütőt 1. fokozatra előmelegítem, majd amikor beteszem a macaronokat, akkor egy kicsit nyitva hagyom az ajtaját (fakanállal ki lehet támasztani) és szárítom. Akkor jó, ha már le tudod szedni a sütőpapírról, ehhez nyugodtan be lehet nyúlni a sütőbe próbálkozni (persze csak óvatosan)
  10. Hagyjuk kihűlni és töltjük.

Mivel töltsem?

Általában a macaronokat csokiganche-sal szokták tölteni, ez ízesítik, illetve egészítik ki valamilyen más krémmel. A ganachehoz én 1-1 arnyban használtam étcsokit és vegán Megglét, összeolvasztottam és hagytam kihűlni. Kiskanállal tettem minden második macaronhéjra és erre raktam a lemon curdot (mentes receptet itt találsz). De persze bármit lehet bele tenni ami az ízlésednek megfelel.



Ha elkészíted a leírásom alapján és megosztod, akkor kérlek ne felejts el megjelölni!

Instagram: Dodo_bakes
Facebook: Dodo bakes

Egyetek jól, legyetek jól!

Megjegyzés küldése

3 Megjegyzések

  1. Nem tudom mi lehet a gond, de sajnos már másodszor próbálom, és sehogy sem lesz folyós :( mit ronthatok el? :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mármint a massza nem folyik amikor egybekevered? Milyen mandulalisztet használsz? A zsírtalanítottal nem működik, általában azzal szokott sűrű lenni a massza. Szerintem ez lehet a probléma.

      Törlés
  2. Milyen fajta lisztet használsz hozzá?nekem is sűrű lett a massza. Én a dm-ben vettem a lisztet

    VálaszTörlés