Advertisement

Main Ad

Lemon curd - angol citromkrém tej és tojás nélkül

A lemon curd egy angol citromos tojáskrém eredetileg, viszont én is meg akartam kóstolni. Így született meg ez a kellően savanykás, kissé sűrű citromos krém tojás nélkül.


Mostanában sokan emlegették a citromos tortákat, úgyhogy gondoltam összedobok én is egyet. A töltelékhez lemon curd-ot akartam használni, de sajnos csupa tojásos receptet találtam, így gyorsan megalkottam a sajátomat. Ránézésre senki meg nem mondaná, hogy ez más, de talán még ízre sem (bár még nem kóstoltam az eredetit).

Az egészben a legnehezebb szerintem a citromfacsarás, úgyhogy ez sem egy bonyolult recept. A hozzávalók is könnyedén beszerezhetők.

Elsőre csak egy ilyen kis adagot csináltam, de az én fogyasztásomhoz ez bőven elég, úgyhogy az ehhez tartozó receptet írom le, ha többre van szükségetek, akkor nyugodtan duplázzátok/triplázzátok ezt.

Recept

Hozzávalók

  • 1 normál citrom leve (ha szeretitek akkor a héja is)
  • 30 g Liga laktózmentes margarin (igazából tejmentes)
  • 1 ek vaníliapuding vagy kukoricakeményítő
  • 50 g cukor
  • 1 lötty vanília vagy rumaroma

Elkészítés

  1. A margarint kis láng fölött megolvasztjuk.
  2. Hozzáadjuk a keményítőt és simára keverjük (közben lehúzhatjuk a láng fölül).
  3. Hozzáönjük a citromlét (és a héját), elkeverjük és mehet hozzá a cukor is.
  4. Alaposan kevergessük, hogy a cukor ne égjen le az aljára. Hozzáadjuk az aromát is és addig főzzük, amíg besűrűsödik.
  5. Zárható üvegcsébe öntjük és hűtőben tároljuk.

Elvileg addig eltartható, ameddig a margarin szavatossága szól, de ezt még nem volt alkalmam tesztelni, így ezt nem tudom.

Extra:

Bármilyen más citrusfélével is működik ez a recept, így például grapefruit vagy narancskrém is készíthető.

Mire használd?

Az angolok elvileg pirítósra kenve eszik. Ha nagy citromrajongó vagy akkor ez is egy jó megoldás, de nekem ahhoz túl töményen citrom ízű.

Sokan használják sütemények töltelékeként. Például fel lehet vele dobni egy hagyományos linzert, de a bátrabbak (és ügyesebbek) macaront is tölthetnek vele.

Tortakrémet is csinálhatunk belőle. Ehhez egyszerűen csak verjük fel a tejszínhabot és adagoljuk hozzá a curd-ot, amíg elég citromos nem lesz.

Te hogyan használnád a tojásmentes lemon curdot? Írd meg vagy mutasd meg nekem!


Ha elkészíted a leírásom alapján és megosztod, akkor ne felejts el megjelölni!
Instagram: Dodo_bakes
Facebook: Dodo bakes

Egyetek jól, legyetek jól!

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések