Advertisement

Main Ad

Csokis-málnás mousse torta tükörglazúrral tej-, tojás-, gluténmentesen

Ismét egy olyan torta, ami elég különlegesnek tűnik, de valójában nem nehéz elkészíteni.


Mindig is tetszettek a tükörglazúrral díszített torták, de valamiért túl nehéznek és bonyolultnak gondoltam és el sem tudtam képzelni, hogy esetleg még finom is lehet, így sokáig elkerültem. Bebepiskóta videóinak köszönhetően mostanában sokan készítettek ilyen tortákat és én is ihletet kaptam. Gondoltam egyet és egyből mentesen próbáltam ki, mert ne már, hogy végre megcsinálom és ne kóstolhassam meg. És bár tapasztalatlanságom miatt még bőven vannak hibái, de az alaprecept így is tökéletesen működik, úgyhogy a tejfehérje érzékenyeknek sem kell lemondaniuk ezekről a tortákról.

Az én képzeletemben a glazúr egy durván édes, nyálkás valami volt, de szerencsére ebben nagyot tévedtem. Egészen vékonyan vonja be a tortát, így az ízét különösebben ki sem lehet érezni és a zselatinnak és a csokinak köszönhetően szépen megdermed így még csak ragacsos sem lesz. 

Pár szót az ízeiről is írok. A csoki és a málna két nagy kedvencem és ha már a glazúr receptjét is Bebétől néztem, úgy gondoltam a belsejéhez is tőle szerzek inspirációt. Mivel mentesen készítettem, így természetesen eltér a recept az övétől, de így is sok hasznos dolgot leshettek el tőle, szóval ha érdekel akkor itt meg tudjátok nézni az ő csokis-málnás mousse tortáját. Mindegyikben szerepel málnadarabos "piskóta", csokiganache és persze málnamousse. De most lássuk az én verziómat:

Recept

Hozzávalók:

Piskóta (18 cm-s formához):

  • 63 g Aldis Happy Harvest Enjoy Free gluténmentes lisztkeverék
  • 38 g porcukor
  • 4 g sütőpor
  • 10 g kakaópor
  • 100 ml mandulatej
  • 6-8 szem málna (lehet fagyasztott vagy friss is)

Csokiganache (18 cm-s formához):

  • 120 g étcsoki
  • 160 ml vegán habalap (Meggle Decor vagy Flora Plant)
  • friss vagy liofilizált málna

Málnamousse (20 cm-s formához):

  • 300 g málna (lehet friss vagy fagyasztott is)
  • 12 g zselatin + 5 ek hideg víz
  • ízlés szerint cukor
  • 300 ml vegán habalap (Meggle Decor vagy Flora Plant)

Sűrített tej:

  • 250 ml mandulatej
  • 37 g cukor

Glazúr:

  • 120 g cukor
  • 120 g méz
  • 60 g víz
  • 80 g vegán fehércsoki (én Frankonia márkájút használtam)
  • 80 g sűrített mandulatej
  • 12 g zselatin + 60 g hideg víz
  • ételfesték


Elkészítés:

  • Először feltesszük főni a sűrített tejet, ezt akár napokkal előbb is elkészíthetitek. A cukrot elkeverjük a mandulatejben, majd forrásig melegítjük. Figyeljünk, hogy ki ne fusson! Ekkor visszább vesszük a lángot, takaréknál egy kicsit nagyobbra hagyva és kb 40-50 percig főzzük, időnként megkeverve. Akkor jó ha már láthatóan sűrűbb, kissé barnás színű és kb a felére redukálódott. Nekem a végére 110 g lett.


  • Miközben készül a sűrített tej elkészíthetjük a többi részt is (így gyorsabban telik az a 40-50 perc).
  • A piskótához simára keverjük egy habverővel vagy átszitáljuk a száraz hozzávalókat és hozzáöntjük a mandulatejet. Beleöntjük a sütőpapírral bélelt formába és beleszórjuk a málnaszemeket. 180 fokon 20-25 percig sütjük, tűpróbával ellenőrizzük. Rácsra tesszük hűlni.
  • A következő elemünk a csokiganache, amihez egyszerűen egybeolvasztjuk a csokit a habalappal és simára keverjük. Egy 18 cm-s forma aljába folpackot (frissentartó fóliát) teszünk és beleöntjük a csokikrémet, majd megszórjuk a málnával. Ezt fagyóba tesszük dermedni.
  • Előkészítjük a formát, amiben össze fogjuk állítani a tortát és elkészítjük a málna mousset.
  • A zselatint és a hideg vizet összekeverjük, hagyjuk duzzadni.
  • A málnát feltesszük főni, amikor elkezdenek szétesni a szemek akkor megkóstoljuk és ízlés szerint édesítjük, majd addig melegítjük amíg teljesen szét nem esnek a szemek. Ha nem szeretnénk, hogy magok legyenek a krémben, akkor most le lehet szűrni ezt a málnapürét.
  • A moussehoz kimért habalapot elkezdjük felverni, de csak "lágy fagyi" állagúra, azaz már nem folyékony, de nem is teljesen felvert.
  • A meleg málnapüréhez hozzákeverjük a felduzzasztott zselatint (fontos, hogy ne legyen forró, csak meleg) és ezt hozzáforgatjuk a habalaphoz.
  • Fejjel lefelé összeállítjuk a tortát egy 20 cm-s formában. A mousse kb felét beleöntjük a formába, kicsit megrázogatjuk, hogy egyenletesen terüljön, beletesszük a kidermesztett csokiganache korongot, ráöntjük a maradék mousset és óvatosan belenyomjuk a piskótát is. Ezt a lépést Bebe videójában meg is tudjátok nézni.
  • Minimum 6-8 órára (vagy egy éjszakára) a fagyóba tesszük, hogy teljesen keményre dermedjen.
  • Elkészítjük a glazúrt. A cukrot, mézet és a vizet egybemérjük és 2-3 percig forraljuk. A zselatint összekeverjük a hideg vízzel. Kimérjük a csokit és a sűrített tejet. A forró részhez keverjük a többi alapanyagot is, egy picit állni hagyjuk, majd egy botmixerrel egyneműsítjük. Osszuk szét annyi felé ahány színt szeretnénk, színezzük és lefedve hagyjuk hűlni. Nálam egy nagyobb adag világos rózsaszín és egy kis adag erősebb rózsaszín készült. Mivel ez nem saját recept, így pontosabb elkészítésért és részletekért nézzétek meg ezt a videót:

  • A keményre fagyott tortát kiszabadítjuk a formából, ha látunk hibákat a mousseon, akkor a kezünk melegével elsimogathatjuk, majd tegyük vissza a fagyóba, amíg előkészítünk mindent a glazúrozáshoz.
  • A glazúrozás folyamatához nézzétek meg a fenti videót, szerintem érthetőbb, mintha én most elkezdeném ide leírogatni.

    Észrevehetitek a telefonom tükröződését is.

  • Hagyjuk hűtőben kiolvadni a tortát és díszítsük, friss vagy liofilizált málnával, csokival, egyéb gyümölcsökkel... amivel csak szeretnénk. 7-8 óra után teljesen kienged és könnyen szelhető lesz.



Tippek:

  • Szerintem úgy érdemes időzíteni ezt a tortát, hogy egyik nap délután összeállítjuk, fagyasztjuk, megcsináljuk a glazúrt, éjszaka hűtjük, majd másnap reggel leöntjük a tortát és átrakjuk a hűtőbe, délután pedig már lehet is enni.
  • A piskótába nyugodtan szórj több málnát, szerintem nagyon finom benne.
  • Ha Flora Plant habalapot használsz (Metroban kapható), akkor több cukrot is lehet hozzá tenni, akár a csokiganachehoz is, mivel alapból nem olyan édes, mint a Meggle.
  • A sűrített tejből nem fogjuk mindet felhasználni, de nem érdemes ennél kisebb adagot főzni.
  • Eleinte érdemes hasonló színű glazúrral leönteni, mint amilyen a mousse is, így az esetleges hibák nem olyan szembetűnőek. Bátrabbak persze próbálkozhatnak más színekkel is.
  • A glazúrral legyél türelmes, várd meg, hogy tényleg 30-32 fokos, sűrű legyen, mert ha melegebb, akkor le fog csúszni a tortáról!
  • Minden legyen kéznél, mert gyorsan húz a glazúr a tortán.
  • Ha van szilikon tortaformátok, akkor szerintem abban a legegyszerűbb összeállítani a tortát, ha nincs akkor érdemes a fém forma aljára folpackot feszíteni, körbe pedig waxpapírral vagy írásvetítő fóliával kibélelni, ez nagyban megkönnyíti a fagyasztott torta kiszabadítását.
  • Ha hamarabb ennétek a tortát, akkor vedd elő a hűtőből és hagyd szobahőn olvadni, csak ne feledkezz meg róla!

Ha elkészíted a leírásom alapján és megosztod, akkor ne felejts el megjelölni és/vagy elküldeni nekem!
Instagram: Dodo_bakes
Facebook: Dodo bakes

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések