Advertisement

Main Ad

Mogyoróvajas keksz tej-, tojás-, gluténmentesen

Nagyon földimogyorós, kissé különleges keksz.


A mogyoróvajat sokáig egy ritka és különleges alapanyagnak tartottam, aztán egyre többször találkoztam vele a boltok polcain, míg végül én is vettem egy dobozzal. És milyen jól tettem! Nagyon krémes és rendkívül tömény földimogyoró ízű paszta (amíg nem kóstolod addig el sem tudod képzelni milyen). Sok receptnél csak egy kis pluszként szerepel a süteményekben, de én valami olyat akartam alkotni, amiben igazán érezni az ízét, de mégsem olyan tömény mintha csak a dobozból ennéd.

Ezekben a kekszekben kifejezetten kellemes a mogyoróvaj és a csoki párosa. Amit imádok benne, hogy nem olyan megszokott, de pont csak annyira különleges, hogy az még mindenki számára élvezhető legyen (azaz nincs túlextrázva) és pluszpont, hogy maximum fél óra alatt elkészül.


Recept

Hozzávalók:

  • 250 g mogyoróvaj
  • 80 g cukor
  • 30 g tápióka keményítő
  • 60-100 ml mandulatej
  • 1 csapott tk szódabikarbóna
  • 1 tk vaníliaaroma
  • csipet só
  • 50-70 g darabolt étcsoki


Elkészítés:

  • Egy tálban egyszerűen keverjük simára a mogyoróvajat a mandulatejjel, vaníliaaromával és a cukorral, majd adjuk hozzá a tápióka keményítőt, szódabikarbónát és a sót, végül forgassuk bele a csokidarabokat.
  • Egy tepsire adagoljuk ki a lágy tésztát, egymástól távol, mert terülni fognak.
  • 180 fokon, 12-14 percig sütjük, ahogyan azt már a kekszeknél megszokhattátok, melegen még puha, kihűlve pedig még keményedik.


Tippek:

  • A tej mennyiségénél azért van egy ilyen intervallum megadva, mert véletlenül mindkét verziót megcsináltam és mindkétféleképpen működik, úgyhogy rátok bízom, hogy mennyit tesztek hozzá.
  • Akár földimogyoró darabokat is lehet a tésztába keverni.
  • Más magvajakkal is működhet, de ezt még nem próbáltam.

Ha más keksz receptek is érdekelnek akkor kattints ide


Ha elkészíted a leírásom alapján és megosztod, akkor ne felejts el megjelölni és/vagy elküldeni nekem!
Instagram: Dodo_bakes
Facebook: Dodo bakes


Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések