Advertisement

Main Ad

Kölestúró mousse tej- tojás-, gluténmentesen

Egyszerű nyári desszert vagy akár egy könnyed torta krémje is készülhet belőle.


Az elmúlt napok hősége miatt nem szívesen gyújtottam volna be a sütőt (pláne a tetőtérben), de azért az édességekről se mondtam volna le szívesen. Ilyen időben tökéletesek a mousse-ok, amik piskóta nélkül is élvezhető desszertek fő alkotóelemei lehetnek.

Sokat gondolkodtam azon, hogy milyen süteményt készítsek, végül egy teljesen random tortácska készült. Köles bőven volt itthon így esett a kölestúróra a választásom. Már csak valahogy lazítani kellett egy kis habbal és megfelelő tartást adni a zselatinnal.

A kölesmousse egyik nagy előnye, hogy az íze sok máshoz is passzol. Nálam most egy "tejszínes" csokikrém és egy kis ribizli került a tetejére kiegészítésként, de biztos, hogy még más ízekben is el fogom készíteni.


Recept (18 cm átmérőjű tortához)

Hozzávalók:

  • 150 g köles
  • 600 ml mandulatej
  • csipet só
  • 2 csomag vaníliáscukor
  • fél-1 citrom leve
  • cukor
  • 200 ml vegán Meggle Decor habalap és 50 ml külön
  • 6 lap zselatin (+hideg víz)

Elkészítés:

  • A kölest a tejben puhára főzzük, lefedve, hogy magába tudja szívni a nedvességet és krémes legyen, hagyjuk kihűlni.
  • A puhára főtt kölest ízlés szerint cukorral, vaníliáscukorral és citromlével "túrószerűre" ízesítjük.
  • A kölestúrót botmixerrel/turmixgéppel/nagyobb aprítóval kicsit pürésítjük, nem baj ha maradnak benne kölesdarabok, de inkább legyen krémes, mint rögös "túró". Közben/előtte a lapzselatinokat jéghideg vízbe áztatjuk.
  • 50 ml habalapot felmelegítünk, de nem forraljuk. Ezt lehet mikróban vagy kis lábosban is csinálni. Kinyomkodjuk a zselatin lapokat és a meleg habalapba tesszük, majd csomómentesre keverjük. Ezt a krémes kölestúróhoz öntjük alaposan belekeverjük (a legegyszerűbb ezt is hozzáturmixolni).
  • Felverjük a 200 ml habalapot és beleforgatjuk a kölestúróba.
  • Formába öntjük a krémet és hűtőbe tesszük dermedni.


Tippek:

  • Ízesítésnél érdemes először a vaníliáscukrot és a citromot hozzáadni és csak ezután tovább édesíteni ha szükséges.
  • Nem szabad túlcukrozni, mert a habalap is édesített.
  • Külön poharakba/tálkákba öntve krémtúró-szerű desszert lehet.
  • Jól bírja a fagyasztást, így akár szilikonformában is kifagyasztható (lásd a képen).
  • Szerintem egy éjszakányi állás után még finomabb, mint frissen.
  • A képen látható desszerthez először egy tejszínes csokikrémet készítettem (150 ml habalap és 100 g étcsoki összeolvasztva), ezt öntöttem a formába, majd hűtőbe tettem dermedni, elkészítettem a mousset, ráöntöttem majd kb 5 órára fagyasztóba tettem, amíg teljesen megszilárdult és kifordítottam a formából. Ez akár egyszerű kapcsos formában is kivitelezhető, ezesetben előbb a mousse, aztán a csokis réteg készüljön el.

Ha elkészíted a leírásom alapján és megosztod, akkor ne felejts el megjelölni és/vagy elküldeni nekem!
Instagram: Dodo_bakes
Facebook: Dodo bakes

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések