Advertisement

Main Ad

Fahéjas-kókuszos zabkeksz tej-, tojás-, gluténmentesen

Roppan a széle, puha a belseje, egyik íz sem dominál benne, de tökéletes az összhangjuk. Az eddigi egyik legjobb kekszem.

Gondolom arra már ti is rájöttetek, hogy imádom a kekszeket és szerintem egészen jókat is csinálok. Ez a mostani keksz viszont felülmúlja az eddigieket ízében és egyszerűségében is. Gyorsan elkészül, nem kell hozzá gépet használni, nem kell előre elővenni a margarint puhulni, ja és nagyon finom illat lesz utána a konyhában. Az egyetlen probléma vele, hogy nagyon gyorsan el tud fogyni, úgyhogy én pár nap alatt háromszor is megsütöttem és egy darab nem maradt.

A kiindulás az volt, hogy valamilyen zabpelyhes, kókuszos kekszet akartam enni, de akármilyet találtam, mindben volt tojás vagy banán, amik nem passzolnak a diétámba, szóval összegyúrtam egy kupac receptet, pluszba jött egy kis lustaság (pl. azért mandulaliszt van benne, mert egy előző süti miatt elő volt még hagyva a pulton) és megszületett ez a süti és szuper lett.

Recept

Hozzávalók:

  • 65 g (gluténmentes) zabpehely
  • 35 g kókuszreszelék
  • 125 g mandulaliszt
  • 100 g cukor
  • Fél mk szódabikarbóna
  • Fél tk fahéj
  • Csipet só
  • 60 g olvasztott margarin
  • Egy tk vaníliaaroma
  • 4-5 ek mandulatej


Elkészítés:

  • Mérjük ki egy tálba a száraz hozzávalókat és keverjük össze.
  • Öntsük hozzá a nedves alapanyagokat is, a tejet csak kanalanként adagolva. Alaposan keverjük össze egy kanállal amíg formázható massza nem lesz belőle. Ehhez elég lehet 3 ek tej is, de akár 5-öt is simán felvehet a tészta, ez függ a többi alapanyagtól is.
  • Sütőpapíros tepsire tegyünk kis gombócokat, amiket kissé lapítsunk le, fognak nőni, úgyhogy hagyjunk helyet közöttük.
  • Mérettől függően 180 fokon 20-25 perc alatt süssük készre. Melegen még puha és ahogy kihűl úgy keményedik.


Tippek:

  • A legfontosabb: Ne süsd túl! Ha már kemény amikor kiveszed a sütőből, akkor érdemes még melegen megenni, különben kőkemény lesz mire kihűl.
  • Ha túlságosan lelapítod, akkor könnyen kiszárad.

Ha más keksz receptek is érdekelnek akkor kattints ide


Ha elkészíted a leírásom alapján és megosztod, akkor ne felejts el megjelölni és elküldeni nekem!
Instagram: Dodo_bakes
Facebook: Dodo bakes

Egyetek jól, legyetek jól!



Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések