Advertisement

Main Ad

Meggyes, vaníliás, pisztáciás szelet tej-, tojás-, gluténmentesen

Könnyen variálható sütemény, ami nemzeti ünnepekre is megállja a helyét.


Instagramon akadtam egy #kokárdahelyett nevű kihívásra, amin én is örömmel részt vettem. Úgy alakult, hogy nem tudtam boltba menni a hétvégén, úgyhogy az otthoni alapanyagokból kellett rögtönöznöm. Ami pedig szinte mindig van nálam: meggy, vanília és pisztácia, amik szuperül ki is adják a magyar zászló színeit és nem mellesleg még finomak is.

Recept

Piskóta:

Kivételesen nem egy saját receptet használtam, hanem ezt az alapból diós szeletet a Malena Konyhája nevű blogról.

Hozzávalók (ahogy én készítettem, 17x23 cm-s formában sütve):

  • 80 g Aldis Happy Harvest - Enjoy Free Univerzális gluténmentes lisztkeverék
  • 20 g csicseriborsóliszt
  • 25 g rizsliszt
  • 70 g cukor
  • 4 ek darált pisztácia
  • 4 g sütőpor
  • 1 csomag vaníliáscukor
  • csipet só
  • fél mk szódabikarbóna
  • egy csipet zöld por ételfesték (az egyenletesebb színért, de elhagyható)
  • 1 ek olaj
  • 1 ek almaecet
  • 125 ml víz

Elkészítés:

  • Egy tálban összekeverjük a száraz alapanyagokat, majd egy másikban a folyadékokat, egybeöntjük a kettőt és kézi habverővel simára keverjük.
  • Sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük és 180 fokon kb 20 perc alatt készre sütjük (sütőnként eltérhet, úgyhogy figyelgessük és tűpróbával ellenőrizzük).
  • Hagyjuk egy kicsit szobahőn hűlni, majd sütőkerettel együtt tegyük be a hűtőbe.

Vaníliás tejpuding (panna cotta):

Hozzávalók:

  • 500 ml Alpro vaníliás mandulatej
  • 1 mk vaníliáscukor
  • egy púpos tk agar-agar por
  • fél tonkabab (elhagyható)

Elkészítés:

  • Az összes hozzávalót egy edénybe mérjük és közepes lángon forrásig melegítjük (épphogy buggyanjon egyet)
  • Félrehúzzuk és kevergetjük, amíg csak kicsit melegebb a szobahőnél (akkor jó ha már nem kapom ki belőle az ujjam). Ha tettünk bele tonkababot akkor azt ilyenkor halásszuk ki.
  • Ha már eleget hűlt akkor vegyük elő a lehűtött piskótát és lassan kezdjük el ráönteni. Azért kell ennyit hűteni, hogy gyorsan dermedjen és ne áztassa el a piskótát teljesen és ne folyjon mellé.
  • Pár órára (min 3) tegyük hűtőbe, hogy teljesen megdermedjen.

Meggyzselé:

Hozzávalók:

  • 200 g magozott meggy
  • 100 ml víz
  • 1 tk agar-agar
  • +cukor ha túl savanyú a meggy

Elkészítés:

  • A meggyet a vízzel simára turmixoljuk, ha kell édesítjük.
  • Egy lábosba öntjük a meggylevet, hozzákeverjük az agar agart és forrásig melegítjük (itt is elég hogy csak buggyanjon egyet)
  • Ezt is kicsit visszahűtjük, hogy ne olvassza meg a panna cottát.
  • Elővesszük a hideg sütit, a teljesen megdermedt tejpudinggal és óvatosan ráöntjük a langyos meggyzselét.
  • Kb 20-30 percre visszatesszük a hűtőbe, de akár kevesebb idő is elég neki, ez a réteg már gyorsan köt.
  • Körbevágjuk a sütit, szeljük és tálaljuk.



Tippek:

  • Mindegyik réteg ízesítésén lehet bőven variálni pl:
    • Piskóta: dió, mandula, mogyoró, földimogyoró, tökmag a pisztácia helyett
    • Panna cotta: más, ízesített tejből készíteni vagy fűszerezni (pl: fahéj, kakaó)
    • Zselé: szinte akármilyen gyümölcsből készülhet, eredetileg erre is málnásat szerettem volna tenni, de lehet még pl eper, áfonya, mangó, szeder, barack... de akár vegyesen is lehet.
  • Én állítható tortakeretben raktam össze, de nem tudtam elég szorosan ráhúzni a piskótára, így először egy kis tejpudingot öntöttem a széleire, amiből valamennyi ki is folyt, de egy része megkötött és így többit nem engedte kifolyni.
  • Fontos, hogy minden rész között hűtve legyen, főleg, hogy a panna cotta megkössön, mert így lesznek meg szépen külön a rétegek.


Ha elkészíted a leírásom alapján és megosztod, akkor ne felejts el megjelölni és elküldeni nekem!
Instagram: Dodo_bakes
Facebook: Dodo bakes

Egyetek jól, legyetek jól!


Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések