Advertisement

Main Ad

Húsvéti csokis-meggyes torta tej-, tojás-, gluténmentesen

Egyszerű mentes csokitorta, húsvéti hangulatban.

A Győr+ Rádió Facebook oldalán rendeztek egy húsvéti tortaversenyt, amin én is indultam ezzel a tortával. És ha már megcsináltam, akkor mentes is lett, hogy én is tudjak enni belőle. Veletek pedig megosztom a receptet.

Recept

Piskóta

Hozzávalók:


Elkészítés:

  • A száraz alapanyagokat egy tálba mérjük és kézi habverővel átkeverjük, hogy ne legyenek benne keményítőcsomók (akár át is szitálhatjuk).
  • Hozzáöntjük a mandulatejet is és szintén kézi habverővel elkeverjük.
  • 18 cm-s tortaformába öntjük és kb 45-55 perc alatt készre sütjük. Eleinte 180 fokon sütöm, majd amikor már látszik, hogy a külseje megsült, akkor kicsit lejjebb veszem a hőfokot.
  • Hagytam a formában kihűlni, majd 4 részre vágtam, de most csak 3 lapot használtam fel.


Csokikrém

Hozzávalók:

  • 3 dl mandulatej
  • 1 csomag vaníliás pudingpor (lehet ez is csokis, csak nekem az pont elfogyott)
  • 1-2 ek kakaópor (csokipudingnál elhagyható)
  • 100 g étcsoki
  • cukor
  • rum aroma
  • 2 dl Meggle Decor növényi habalap 


Elkészítés:

  • A pudingport és a kakaóport összekeverjük, majd a tejjel pudingot főzünk.
  • Még melegen beleolvasztunk egy tábla csokit, cukorral és rum aromával ízesítjük. Hagyjuk kihűlni.
  • Felverjük a tejszínt, majd hozzákeverjük a kihűlt pudingot.

Összeállítás:

  • Én így rétegeztem: piskóta, meggylekvár, csokikrém, meggylekvár, piskóta, meggylekvár, csokikrém, meggylekvár, piskóta.
  • 4-5 órára hűtőbe tettem dermedni.

Dekoráció

Csokikrém:

  • 150 g étcsokit megolvasztottam és kb 170 g puha Liga margarinnal kihabosítottam. Ebből készült a kosárfonás egy lapos, recés cső segítségével.
  • Először egy vékony rétegben körbekentem a tortát, és 1 órát így is hagytam a hűtőben pihenni.
  • A maradék csokikrém, addig a pulton pihent. Dekoráláshoz egy habzsákba tettem és megcsináltam a kosár mintát.

Zöld vajkrém:

  • 100 g puha Liga margarint ízlés szerint porcukorral, vaníliaaromával és egy kis zöld ételfestékkel kihabosítottam, majd egy fűcsővel ellátott habzsákba tettem és a kosár tetejére nyomtam a "füvet".
Aldiban vett cukortojásokkal díszítettem.
A füle kakaóval színezett fondantból készült.


    Ha elkészíted a leírásom alapján és megosztod, akkor ne felejts el megjelölni és elküldeni nekem!
    Instagram: Dodo_bakes
    Facebook: Dodo bakes

    Egyetek jól, legyetek jól!



    Megjegyzés küldése

    0 Megjegyzések