Advertisement

Main Ad

Mézes puszedli tej-, tojás-, gluténmentesen

Egyszerű gyors süti, ami tökéletes karácsonyi desszertnek is vagy akár sütiboxba is és akár napokkal előbb is elkészíthetjük.



Kiskoromban elég sokszor vettünk bolti puszedlit, amit én nagyon szerettem, aztán ugye jöttek az allergiák és onnantól nem ettem. Pár éve találtunk egy nagyon jó receptet, amit azóta minden télen megsütök és elvileg nagyon finom is (azóta boltit sem veszünk), de én ezt nem tudtam megkóstolni. 

Nemrég, ahogy agyaltam azon, hogy milyen karácsonyi desszerteket mutassak meg nektek eszembe jutott ez a kis finomság, amivel valahogy sosem kísérleteztem ezelőtt. Nagy lelkesen álltam neki a próbálkozásnak, hisz mi lehet bonyolult ezen a falatnyi süteményen? Nos, talán ezen a recepten variálgattam a legtöbbet, hogy olyan legyen, mint amire emlékeztem, de a végeredményre egészen büszke vagyok.

Recept

Hozzávalók:

  • 270 g Aldis Happy Harvest - Enjoy Free univrzális lisztkeverék
  • 80 g rizsliszt
  • 100 g porcukor
  • 1 tk szódabikarbóna
  • 2 tk kakaó
  • 3 tk mézes fűszerkeverék
  • 1 ek Dr Oetker Creme Vega tejfölhelyettesítő vagy VioLife natúr krémsajt
  • 150 g méz (én vegyes virágmézet használtam)
  • 80 g margarin

Elkészítés:

  1. Mindent kimérünk és összegyúrjuk. Egy lágy masszát kapunk. 
  2. Ezt hűtőbe tehetjük, hogy könnyebb legyen vele dolgozni vagy
  3. Sütőpapírral bélelt tepsire kis gombócokat kanalazunk és tepsistül berakjuk a hűtőbe/fagyóba.


  4. A lehűlt masszát gyorsan megformázzuk, kis gombócokat csinálunk. Elég jól terülnek, úgyhogy rakjuk őket távol egymástól.


  5. 190 fokon sütjük. Először elkezdenek terülni, aztán egy idő után felfelé is nőnek, úgyhogy ne ijedjetek meg az elején, a végére pufik lesznek, bár kissé laposabbak, mint a hagyományos verzió.


Máz

1. verzió

Kb, egy kistálkányi porcukrot pár teáskanál vízzel jól elkeverünk. Kissé folyékony, de nem túl vizes masszát kell kapni, ezt rákanalazzuk a puszedlik tetejére és hagyjuk megdermedni.

2. verzió

Csicseriborsó konzervlével keverjük el a porcukrot, ez pont ugyanúgy fog működni, mint a tojásos verzió és ebbe bele is tudjuk mártani a puszedliket, de akár ezt is rájuk kanalazhatjuk.


Ha elkészíted a leírásom alapján és megosztod, akkor ne felejts el megjelölni!
Instagram: Dodo_bakes
Facebook: Dodo bakes

Egyetek jól, legyetek jól!

Megjegyzés küldése

1 Megjegyzések