Advertisement

Main Ad

Mákos guba torta, házi kifliből tej-, tojás-, gluténmentesen

A mákos guba sokak gyermekkori kedvence, ami most új formát öltött. Tortaként akár az újévi asztal dísze is lehet.

Kiskoromban rengeteg mákos gubát ettem, mindig a mama csinálta nekem. Aztán valahogy el lett felejtve ez a desszert, amit amúgy maximum 5 perc összedobni. Most újra előszedtem, mentesítettem és tuti, hogy mostantól megint gyakori vendége lesz a konyhámnak az öntött kifli.

Már hetek óta nézegettem sokaknál a mákos guba tortát, mint karácsonyi desszert. Őszintén, nekem ez fura volt, mivel nálunk karácsonyra a diótorta való, de eldöntöttem, hogy kipróbálom ezt a süteményt is, főleg, hogy jön az Újév, amikorra a mák egy tökéletes alapanyag. Egyik ismerősünktől nagyon sok mákot kaptunk idén, úgyhogy az egyik fő összetevő meg is volt. Na, de mi van a kiflivel?

A kifli

Próbáltam bolti kiflikkel sima mákosgubát csinálni, de nem ízlett. Valahogy mindegyiken kiéreztem a bolti mentes ízt, ami nem az amire kiskoromból emlékeztem. A végső megoldást a házi kifli jelentette. A Gluténmentesélet nevű Instagram oldalon találtam egy nagyon szimpatikus univerzális pékáru receptet és mint kiderült kifliként tökéletesen működik (és perecként is), úgyhogy ezt használtam a torta alapjának. A receptet itt érhetitek el Instagramon , az alábbi kép pedig a Facebookra vezet. A tortához elég fél adagból kiflit csinálni, de nyugodtan csináljatok mellé perecet, zsemlét, bagettet, tuti el fog fogyni az is. Annyi kiegészítést írnék a recepthez, hogy lassan adagoljátok hozzá a vizet, mert nekem nagyon lágy lett a tészta és így nehezebb volt vele dolgoznom. A kifliket nem kell túlbonyolítani, bőven elég ha pár vastagabb rudat sodortok és azt sütitek ki.

Gluténmentes életem kezdetén a pillekönnyű, pihe-puha, isteni pékáruk készítése okozta a legnagyobb kihívást. Eleinte...

Közzétette: Gluténmentes élet - blog – 2020. október 8., csütörtök

A torta

Hozzávalók:

  • 4-5 kifli (attól függ mennyire csináltatok nagy darabokat)
  • 3,5 dl mandulatej
  • 3-4 ek darált mák (ízlés szerint változtatható)
  • 2 ek porcukor (szintén változtatható)
  • 1 csomag vaníliáscukor
  • 1 púpos tk vaníliás pudingpor
  • 2 csomag vaníliás pudingpor (az egyikből vegyük ki a teáskanálnyi mennyiséget)
  • 7,5-8 dl mandulatej
  • kb 1 dl Meggle Decor vegán habalap ("tejszín")

Elkészítés:

  • A kifliket karikákra vágjuk és egy olyan tálba tesszük, ami bírja a forró tejet (pl fém vagy üveg).
  • A mákot a porcukorral összekeverjük és a kiflikre öntjük.
  • 3 dl mandulatejet a vaníliáscukorral feltesszük forrni, ha megkóstoljuk és nem elég vaníliás akkor még nyugodtan tehetünk hozzá. A maradék tejben elkeverjük a pudingport, amikor felforrt a nagyobb rész tej akkor ezt is hozzáöntjük és elkeverjük benne.
  • A forró tejet a mákos kiflire öntjük és egy fakanállal összeforgatjuk az egészet, hogy mindenhol elég mákos és elég tejes legyen.  Ezzel kész a mákosguba, ha nem akarunk belőle tortát, akkor akár lehet is enni.
  • A tortához szedjünk elő egy tortaformát, tegyünk sütőpapírt az aljába, majd öntsük bele a gubát. Egy kissé nyomkodjuk le, hogy egyenletes legyen a teteje, amire majd a puding kerül. Ezt tegyük 180 fokra be a sütőbe kb fél órára. Akkor jó, amikor már nem néz ki nedvesnek, illetve ha egy picit megnyomjuk a tetejét (akár konyharuhával, ha félünk, hogy megéget) akkor egy stabil alapot érzünk, ami valószínűleg nem fog szétesni szeletelésnél.
  • Amikor kész az alap akkor álljunk neki a pudingos résznek. A két csomag pudingport kb 7,5-8 dl tejjel megfőzzük és cukorral/vaníliáscukorral/aromával ízesítjük, majd még melegen a torta tetejére öntjük. Lehetőleg szobahőn hagyjuk kihűlni az egészet.
  • Amikor megdermedt a puding, akkor óvatosan vágjuk körbe a tortát és tegyük át egy tányérra/tortakartonra, amin tálalni szeretnénk.
  • Verjük fel a Meggle habalapot és díszítsük vele a tetejét.

Tippek

  • Az én tortaformám 18 cm-s volt, de nyugodtan használjatok nagyobbat ugyanezzel a mennyiséggel, mert nekem így nagyon magas lett a guba.
  • A képen szereplő tortán csak 1 csomagnyi puding van, de én ezt kevésnek találtam, ezért írok kettőt a receptben.
  • Amikor összekeverjük a gubát akkor megkóstolhatjuk és ízlés szerint lehet hozzá tenni mákot vagy cukrot, ha esetleg kevés lett a tej, akkor nyugodtan melegítsünk még egy kicsit és öntsük a kiflikhez.
  • Ha nincs kedvetek a kiflivel bajlódni, akkor nyugodtan használjatok boltit, ha ti szeretitek, nekem nem jött be, de működik azzal is (pl. aldis Enjoy Free gluténmentes zsemle)
  • Ha sütitek a kiflit, akkor nyugodtan süssétek vagyis inkább szárítsátok picit tovább, hiszen a gubának a szikkadt kifli a legjobb.
  • A tetejére díszítésnek szórhattok még mákot.

Ha elkészíted a leírásom alapján és megosztod, akkor ne felejts el megjelölni vagy elküldeni nekem!
Instagram: Dodo_bakes
Facebook: Dodo bakes

Egyetek jól, legyetek jól!

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések