Advertisement

Main Ad

Hókifli tej-, tojás-, gluténmentesen

Linzi kifli, vaníliás kifli, mindenki más néven ismeri ezt a nagyon cukros omlós diós süteményt. A karácsonyi desszertek egyik elmaradhatatlan darabja, de persze máskor is készülhet.


Kiskoromban rengeteg ilyen süteményt ettem, mivel húgom egyik kedvence és szinte mindig volt diónk is, így a mamám gyakran csinált ilyet. Aztán kivágtuk a diófát, nekem kiderültek az allergiáim és többé nem ettem hókiflit. Legalábbis mostanáig.

A Dr. Oetker Sütnijó nevű oldalán találtam rá a vegán vaníliás kiflire amivel, így már nem volt nehéz dolgom, mert csak gluténmentesíteni kellett. És milyen jó, hogy próbálkoztam vele. Elsőre csak fél adagot csináltam, de olyan tempóban fogyott, hogy muszáj volt egy duplát is sütnöm. Még így se volt egyszerű annyit megmenteni, hogy jól mutasson a fotón.

Édes, diós, omlós és azon kevés hagyományos süti közé tartozik, amit még a tesóm is simán megeszik.

Recept

Hozzávalók:

  • 160 g Aldis Happy Harvest Enjoy Free univerzális lisztkeverék
  • 40 g rizsliszt
  • 1 késhegynyi sütőpor
  • 100 g cukor
  • 1 csomag vaníliáscukor
  • 100 g puha margarin (én most Vaníliás Vénuszt használtam, de működik sima Ligával is)
  • 75 g Dr. Oetker Creme Vega tejföl helyettesítő vagy VioLife natúr krémsajt
  • 90 g darált dió
  • vanília aroma
  • porcukor+vaníliás cukor a forgatáshoz

Elkészítés:

  1. Mindent egybemérünk egy tálba, fontos, hogy a margarin puha legyen, de ne folyékony.
  2. Kézzel egybegyúrjuk az egészet (lehet géppel is), ha rendesen összeáll, akkor egy linzertészta szerű tésztát kell kapnunk.
  3. Kétféleképpen is formázhatjuk:
    1. Hosszú rudat sodrunk a tésztából, feldaraboljuk és ezeket a darabokat hajtjuk kiflinek
    2. Kb egyforma darabokat kicsípünk a tésztából és egyesével formázzuk kiflinek őket.
    Nem kell túl nagy darabokat csinálni. Én lemértem, nálunk a 10 g-os tésztadarabokból készültek lettek a legjobbak.
  4. A kifliket sütőpapíros tepsire tesszük és 180 fokon kb 12-15 perc alatt készre sütjük (ez függhet a kiflik méretétől is). Akkor jó, amikor már pirul az alja és még puha a teteje.
  5. Kivesszük és egy picit hűlni hagyjuk. Egy tálban összekeverünk egy kis porcukrot és vaníliás cukrot és amíg még melegek a kiflik, (de már nem törnek el attól, hogy hozzáérünk) beleforgatjuk a porcukorba. Miután kihűltek még egyszer megforgatjuk a porcukorban. Ezt a legegyszerűbb ha úgy csináljuk, mint a csokis pöfinél, azaz a cukros tálba beledobunk pár kiflit és egy kicsit megrázogatjuk a tálat, hogy mindenhol jól befedje a porcukor.


És kész is a finom, omlós, diós sütemény. Az egyetlen hibája, hogy nem lehet belőle eleget sütni. Lezárt dobozban elvileg 2-3 hetet is kibír, de nálunk csak ennyi napig tartott ez az adag.



Ha elkészíted a leírásom alapján és megosztod, akkor ne felejts el megjelölni!
Instagram: Dodo_bakes
Facebook: Dodo bakes

Egyetek jól, legyetek jól!

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések