Advertisement

Main Ad

Körtés pite tej-, tojás-, gluténmentesen

Igazi őszi pite az egyik kedvenc gyümölcsömmel.

A körte az egyike azon kevés gyümölcsnek amit ehetek és szeretek is. Új mániám a pitesütés, így biztos volt, hogy ebből is készül körtés verzió. Nagyon egyszerű, de szerintem nagyon finom lett. Könnyen variálható más gyümölcsökkel is és természetesen mentes.

Recept (20 cm-s piteformához)

Hozzávalók:

Tészta:

  • 150 g Aldis Happy Harvest Enjoy Free gluténmentes lisztkeverék
  • 110 g margarin
  • 75 g cukor
  • 1 ek mandulatej

Töltelék:

  • 3 körte
  • 1,5-2 dl víz
  • 1-2 ek cukor 
  • 1 csomag vaníliás pudingpor
  • 1 tk fahéj


Elkészítés:

  • Először elkészítjük a tölteléket. Én kb 3/4 körtéből vékony szeleteket vágtam, amit a díszítéshez használtam, a többit összedaraboltam.
  • A darabolt körtét kb 1 dl vízzel, a cukorral és a fahéjjal feltesszük főni. A maradék vízben elkeverjük a pudingport. Ha felforrt a körtés rész, akkor hozzáöntjük a pudingot és folyamatosan kevergetve besűrítjük (épp csak egyet buggyanjon). Félretesszük hűlni.
  • A tésztát összegyúrjuk és hűtőbe tesszük kb fél órára.
  • A lehűtött tésztát kinyújtjuk és a piteformába tesszük, beleöntjük a körtés tölteléket és dekoráljuk a tetejét maradék tésztával vagy körtével.
  • 180 fokon kb 50 percig sütjük (vagy amíg el nem kezd pirulni a tészta).


Tippek:

  • Tésztának akár egy már bevált linzer receptet is használhattok.
  • A körtét akár más gyümölcsre is lecserélhetitek.

Az esti fények miatt kicsit torzak a színek, de nem hagyhattam ki ezt a fotót.


Ha más piték is érdekelnek, akkor kattints ide.

Ha elkészíted a leírásom alapján és megosztod, akkor ne felejts el megjelölni és/vagy elküldeni nekem!
Instagram: Dodo_bakes
Facebook: Dodo bakes

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések